W tym tygodniu zajmiemy się konstrukcją obrazów w zwierciadłach sferycznych. Temat: Konstrukcja obrazu w zwierciadłach sferycznych. Aby wykonać poprawnie konstrukcję obrazu w zwierciadłach sferycznych (wklęsłych i wypukłych) potrzebujesz linijki, kątomierza, cyrkla, ołówka, kolorowych długopisów. Przed przystąpieniem do wykonywaniu rysunków należy poznać poprawne sformułowania patrz rysunek: Zwierciadło wypukłe: Promienie biegną równolegle do osi optycznej, padają na powierzchnię zwierciadła wypukłego, od którego odbijają się tak, że jego przedłużenia promieni odbitych przecinają się w ognisku. Aby wykonać konstrukcję obrazu w zwierciadle wypukłym, wykonuj rysunek według instrukcji: narysuj oś optyczną i za pomocą cyrkla zakreśl łuk zwierciadła o promieniu 5 cm, zaznacz środek krzywizny i ognisko, narysuj strzałkę AB (minimum 2,5 cm długości), z punktu B poprowadź do zwierciadła pierwszy promień równolegle do osi optycznej, z miejsca styku promienia ze zwierciadłem poprowadź przerywaną...
Pamiętaj, że aby móc korzystać z materiałów opublikowanych musisz byś zalogowanym na szkolnym koncie (@pracowniasp1.pl). Zapraszam na lekcję online o godzinie 10:45, na którą zalogujesz się poprzez stronę link , po przejściu do Dołącz do spotkania wpisz nazwę spotkania (nazwa zostanie opublikowana na 10 minut przed lekcją). Przed dołączenie do spotkania upewnij się, że masz wyłączoną kamerę i mikrofon, czat służy do komunikowania z nauczycielem. Jeżeli nie dostosujesz się do zasad zostaną wyciągnięte konsekwencje. Przed lekcją wpisz do zeszytu temat: Temat: Właściwości magnesów trwałych. Na lekcji 1. Poznanie nazw biegunów magnetycznych i opis oddziaływania magnetycznego. 2. Opis i demonstracja zachowania igły magnetycznej w pobliżu magnesu. 3. Pole magnetyczne Ziemi. 4. Kompas. Po zapoznaniu się z prezentacją rozwiąż zadania z pracy na lekcji i odeślij je dziś do godziny 18:30 (przesłane zadania świadczą o obecności na lekcji). symulator...
Na dzisiejszych zajęciach będziemy ćwiczyć zadania rachunkowe w tym celu początkowo przećwiczymy przekształcanie wzorów na energię potencjalną oraz kinetyczną a następnie przejdziemy do zadań tekstowych: W przyszłym tygodniu zajmiemy się ostatnim tematem z działu p raca, moc, energia mianowicie zasadą zachowania energii. Na różnych przykładach będziemy opisywać zamianę energii potencjalnej w kinetyczną oraz na odwrót stosując do tego odpowiednio wzory na energie oraz będziemy wykonywać zadania rachunkowe.
Jakub K 7a
OdpowiedzUsuńNatalia D 7a
OdpowiedzUsuńNatalia K 7a
OdpowiedzUsuńUrszula S 7a
OdpowiedzUsuńLuiza P 7a
OdpowiedzUsuńDaria O 7a
OdpowiedzUsuńMaja K 7a
OdpowiedzUsuńAnhelina Z.7А
OdpowiedzUsuńSambor W 7a
OdpowiedzUsuńMarcelina Król VII a :)
OdpowiedzUsuńKarolina Żardecka z 7a
OdpowiedzUsuńKornelia S 7a
OdpowiedzUsuńUrszula K 7a
OdpowiedzUsuńNikola M 7a
OdpowiedzUsuń.
OdpowiedzUsuńZachary Z 7a
OdpowiedzUsuń